Dlaczego nie działa?

0

W życiu każdego człowieka przychodzi taki moment, kiedy postanawiamy nasz dotychczasowy, ukochany amplituner czy np. odtwarzacz CD zmienić na “nowszy model”. Wertujemy rynek na własną rękę albo idziemy bezpośrednio do salonu audio/video i oddajemy się w ręce specjalistów, którzy dobierają nam sprzęt wg naszych wytycznych i preferencji.

Sprzęt dojeżdża do domu, podłączenie i pierwsze uruchomienie (i tu jest pewnie ten moment największej ekscytacji, prawda? Brzmi świetnie! Zaczynamy testować poszczególne funkcjonalności, zachwyt trwa dłuższą chwilę i nagle, co zdarzyć się może, ale nie musi, okazuje się, że coś NIE DZIAŁA!

, Dlaczego nie działa?, Denon Store

I co teraz?

Poniżej przygotowaliśmy dla kilka podstawowych porad, jak można samemu uratować się z małej opresji:

1. Daleko, daleko od routera!

W momencie kiedy urządzenie zrywa połączenie z internetem, albo w ogóle nie może się z nim połączyć, pierwszą rzecz jaką należy sprawdzić to oczywiście jakość połączenia. W drugiej kolejności – gdzie znajduje się router. Być może problem spowodowany jest umieszczeniem nadajnika na innym piętrze bądź w zamkniętej szafce. Może się także zdarzyć, że odległość jest niewielka, ale router oddziela przeszkoda np. ściana nośna, telewizor, kuchenka mikrofalowa, lodówka, lustro w drzwiach od szafy wnękowej.

2. Oprogramowanie jest przeterminowane

Inną przyczyna może być nieaktualne oprogramowanie. Urządzenia w trakcie produkcji mają wbudowywaną wersję oprogramowania, która w momencie zakupu, nie musi być już aktualna. W takim przypadku, system może sam domagać się aktualizacji. Czekająca aktualizacja wysyła monit o reakcję użytkownika co może powodować przerwanie odtwarzania stacji internetowej. W innym przypadku, jeżeli system nie domaga się takiego działania sam, należy sprawdzić dostępność najnowszej wersji oprogramowania w internecie. Po aktualizacji natomiast cała sytuacja powinna wrócić do normy. Jeżeli nie, szukamy dalej przyczyny usterki.

3. Jeden mały pendrive – wielki kłopot

Zdarza się, że system zaczyna wariować po włożeniu pendrive’a. Niestety tu trzeba mocno uważać – niektóre “egzotyczne” nośniki zewnętrzne wieszają działanie karty sieciowej. Często nawet w instrukcjach urządzenia jest mowa o takich przypadkach. Nawet nasz team naprawczy również często doświadczał takich sytuacji w serwisie. Taki pendrive potrafi skutecznie zawiesić wszystkie urządzenia w sieci, w tym Ceole, MCR’y, amplitunery, itp… A co możemy rozumieć pod pojęciem „egzotyczny” pendrive? Wszelkiego rodzaju breloczki do kluczy, gadżety reklamowe, a także nośniki nieznanych producentów. Taki Pendrive może bez przeszkód współpracować z komputerem, niestety niekoniecznie jednak z odtwarzaczem.

Inną sprawą jest forma zapisu muzyki na nośniku. Pamiętajcie, że powinna to być tylko i wyłącznie muzyka. Czasami albumy muzyczne zawierają okładki w formacie *.jpg, wielkość takiego jpg jest wyraźnie opisana w instrukcji obsługi i próba wczytania większego obrazka powoduje zawieszenie się karty sieciowej. Pliki o innych niż „muzyczne obsługiwane” mogą natomiast powodować błędy, które zapisywane są w pamięci karty sieciowej. Jak z każdą pamięcią – kiedyś się ona kończy i należy wyciągnąć wtyczkę z kontaktu…

Problemem może być także ilość folderów, podfolderów oraz plików w nich zawartych. Warto przejrzeć instrukcję czy nie zawiera informacji określających ich możliwe ilości.

4. Czytać, czytać, czytać!

Różne urządzenia mogą mieć różne szczególne funkcje, które są opisane w instrukcji, i które z kolei nie zawsze są takie oczywiste, a pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie urządzenia. Takim przykładem może być m.in. Ceol. W jego instrukcji jest opisana np. funkcja „kontrola sieci”. Ma ona za zadanie trzymanie połączenia z internetem nawet w trybie STANDBY. Przy włączonej funkcji ostatnio słuchana stacja radiowa uruchamia się błyskawicznie, w odróżnieniu do sytuacji, gdy po włączeniu karta sieciowa w pierwszej kolejności musi połączyć się z internetem i dopiero wtedy zaczyna odtwarzanie (trwa to do 1 minuty). Z kolei do resetowania służy funkcja INICJALIZACJA a nie wyjęcie wtyczki z prądu. Inicjalizacja opisana jest w instrukcji obsługi. I jeszcze jeden przykład z innej bajki: “nie świeci dioda w standby, a kiedyś świeciła”. Co zrobić? Tu znowu z pomocą przychodzi nam instrukcja obsługi, gdzie jest zaznaczone, co należy włączyć w MENU, żeby zaświeciła ponownie. Podpowiemy, że informację takie zwykle zamieszczone są przy opisie panelu frontowego.

Kto jest bez winy…
Oczywiście i niestety, zawsze znajdzie się jakaś niewielka liczba urządzeń, które będą miały wady fabryczne. W takim przypadku nie zostaje nam nic innego jak zgłoszenie bezpośrednio do naszego Serwisu, lub za pośrednictwem jednego z naszych salonów. Pamiętajcie! Wysyłka uszkodzonego sprzętu do serwisu jest dla was bezpłatna

Więcej informacji znajdziecie na stronie:
www.salonydenon.pl/pl/CS/Serwis
i w każdym z naszych salonów stacjonarnych